Jak stworzyć atrakcyjną ofertę pracy?
Dziś coraz więcej mówi się o rynku pracownika, a pracodawcy, którzy chcą przyciągnąć najlepszych specjalistów, muszą trochę pogłówkować. Z pewnością sama forma ogłoszenia rekrutacyjnego ma duże znaczenie. Dzięki temu artykułowi możecie sprawdzić, które elementy są niezbędne w ofercie pracy.
- Po pierwsze wypada zamieścić dane kontaktowe. Rzetelna firma ma profesjonalny adres e-mail. Kandydaci zdecydowanie wolą, gdy pracodawca podaje nazwę firmy. Dzięki temu można sprawdzić, czym dokładnie zajmuje się przedsiębiorstwo, a także jakie o nim krążą opinie. Czasem zdarza się, że pracodawcy ukrywają nazwę, jeśli planują zwolnienie jakiegoś pracownika, a nie chcą, aby informacja dotarła do szerszego grona odbiorców. Jeżeli szukamy pracowników dla prestiżowej firmy, to jak najbardziej warto zamieszczać nazwę pracodawcy.
- Z pewnością kandydaci będą chętnie aplikować na oferty pracy w Kielcach, jeśli w ogłoszeniach znajdą opis stanowiska. Istotne jest też konkretne opisanie wymagań wobec pracownika, ale tu warto ograniczyć się do tych najważniejszych, jeśli nie chcemy zrazić kandydatów.
- Nieodzownym elementem ogłoszenia rekrutacyjnego pozostaje wzmianka na temat warunków zatrudnienia. To element oferty, który bardzo interesuje osoby poszukujące pracy. Tutaj warto wspomnieć o formie zatrudnienia (umowa o dzieło, umowa o pracę itd.), podać przedział wynagrodzenia, a także informacje na temat świadczeń pozapłacowych. Benefity, takie jak prywatna opieka medyczna, dofinansowanie szkoleń czy karta sportowa, są dzisiaj bardzo popularne. Do dodatków zaliczają się też bony świąteczne, zniżki na zakupy, pokrycie kosztów dojazdu, obiady w pracy czy lekcje języków obcych. Poza tego typu świadczeniami, wiele osób ceni sobie elastyczne godziny pracy. Zatem, jeżeli uważamy, że w naszej firmie panuje przyjazna atmosfera, a work-life balance nie jest fikcją, to koniecznie o tym wspomnijmy w ofercie pracy. Ponadto w wielu przypadkach kartą przetargową okazuje się możliwość pracy zdalnej.